|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:06:28 GMT 2
Needa så op på Clarence fra græsset, og rystede let på hovedet, hvor efter hans opmærksomhed igen blev rettet mod den voksende krans af græs. Han havde fundet nogle enkle kløver blomster, som han flettede ind med passende mellemrum.
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:08:58 GMT 2
"HA!" kom det højlydt fra Clarence, som så ganske triumferende ud. Han begravede nærmest næsen i bogen, da han gav sig til at læse.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:11:13 GMT 2
Needa gav et ufrivilligt spjæt fra sig, da den førhenværelige stille Clarence, pludselig larmede. Needa så langsomt op fra kransen og skulede af Clarence, der nu forsøgte at blive et med bogen.
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:12:15 GMT 2
Clarence smilede godt veltilfredst hen for sig selv, mens hans læste. "Her er nu ganske rart." kom det pludseligt fra ham, efter han havde siddet i stilhed et gpdt stykke tid.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:18:04 GMT 2
Needa var nu over halvvejs med hans græs/kløver blomst krans, og var godt tilfreds med sig selv. Han skævede til Clarence, da han spontant talte igen, og overvejede hvorledes han kunne give igen for at være blevet forskrækket på den måde. "Mmmh, det er her", svarede Needa, der plukkede endnu en farvestrålende kløver blomst til sin krans. Dette var den sidste han havde brug for. Så manglede han bare et stykke med græs.
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:19:23 GMT 2
Clarence var dybt optaget af bogen, og hørte faktisk ikke længere efter. Han havde læst netop denne bog tusind gange før, men den del han var nået til nu, ville for evigt sluge al hans opmærksomhed.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:21:47 GMT 2
Needa, der var blevet færdig med hans krans, beundrede den tilfreds og smilede af sit eget mesterværk. Han skævede derefter til Clarence med et gavtyvagtigt glimt i øjet, og fik lige så stille kravlet op fra hans liggende stilling. Han sneg sig det stykke, der var mellem ham og Clarence, hvor efter han pludselig, som et lyn fra en klar himmel, plantede blomsterkransen på Clarence hoved, med orderne: "Nææh, hvor blev du fin!"
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:23:35 GMT 2
Et ganske langt øjeblik virkede Clarence som om han ikke havde bemærket hverken Needa eller blomsterkransen, han sad blot nærmest helt stille med opspilet øjne. Han drejede hovedet en anelse og skulede grumt af Needa, "Hvad skulle det nu til for?"
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:26:20 GMT 2
"Fordi du har behov for nogle farve i dit liv, statue grågrøn!" kom det frisk fra Needa, der prikkede Clarence blidt på kinden. Han morede sig herligt over Clarence skulen og den måde han var så optaget af bogen på.
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:27:37 GMT 2
"Og mit orange hår er ikke nok, eller hvad?" Clarence pegede indgående på sit strittende rod af en frisure, mens han så på Needa.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:31:13 GMT 2
"Nej", sagde Needa bestemt. "Det er jo kun en farve", pointerede han snusfornuftigt, hvor efter han placerede sig ved siden af Clarence igen.
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:32:12 GMT 2
"Tsk." mumlede Clarence, der et kort øjeblik let puffede til Needa, med den ene arm. "Jeg har masser af farve i mit liv." mumlede han og pillede lidt ved blomsterkransen.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:34:06 GMT 2
"Hey, ikke skubbe Sandy!" kom det fra Needa, der barnligt puffede igen. "Nu har du endnu mere", påpegede Needa tilfredst,
|
|
|
Post by Clarence on Aug 11, 2009 16:35:17 GMT 2
"Jeg må gerne skubbe, hvis jeg skal have den her krans på hovedet." Erklærede Clarence, som var han kongen selv. "Men jeg har ikke nødvendigvis brug for det." påpegede han så,.
|
|
|
Post by Needa on Aug 11, 2009 16:37:39 GMT 2
"Gu må du ej", gav Needa igen og rakte tunge af Clarence. "Alle har brug for flere farver"
|
|