Aiji
Distant
|
Post by Aiji on Jul 18, 2008 21:57:31 GMT 2
Aiji følte, han ikke kunne synke lavere, da hans blik gled hen over de opklistrede plakater med lidt for opblæste skuespillere, alle poserende i latterligt opstillede herodiske situationer. Kærlighedsfilm den ene halvdel, sukkersød kvalme i halvanden time. Den anden halvdel vandede vittigheder og erotik. Bortset fra en enkelt humorfilm, men det føltes så sølle at sidde og se komedie alene. "Eeh, ligner, du heller ikke får noget at lave i aften," mumlede Aiji for sig selv og kløede sig opgivende i nakken. "En øl, en smøg, i seng. ..en smøg." Tanken fik ham til at slå sig ned på trappen op til biografens nypudsede glasdøre. Han strakte benene frem for sig, mens han fiskede en smøg op ad lommen og satte i mundvigen, før han begyndte at gennemplyndre lommerne i søgen efter en lighter.
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 22:04:03 GMT 2
Siho gik ned af gaden. Har var blevet træt af at sidde hjemme i lejligheden, uden at kunne få tankerne fra Keita der bare var løbet uden et ord. Det drev ham til vanvid. Han så op, og lagde mærke til biografens lysende reklamer for film man 'bare måtte' se. Han gik langs facaden på biografen og kiggede på alle plakaterne. Måske skulle man se en film? Han fiskede en smøg op fra inderlommen og tændte den. Han stod lidt og sugede et par gange, og forsøgte at lave en røgring. Ovre på trappen til biografen lagde han mærke til en fyr der sad med en smøg i munden, og rodede i sine lommer. Siho gik over til ham og tændte sin lighter foran ham. "Ild?"
|
|
Aiji
Distant
|
Post by Aiji on Jul 18, 2008 22:08:43 GMT 2
Aijis søgen blev langsomt mere og mere desperat, og han var ved at gnave cigaretten over af fortvivlelse. Da han gennemtænkte sin morgenrutine, burde han have den hvide sag i venstre jakkelomme, men der var kun hengemt uld og et krøllet visitkort. Han sukkede og proppede kortet tilbage i lommen og skulle til at rejse sig, da en flamme dirrede foran ham. Han missede kort med øjnene, før han fik fokuseret på den, lænede sig frem og fik blus på smøgenden. Han tog et dybt hiv, før han taknemmeligt lod røgen slippe ud mellem læberne. "Tak," mumlede han anerkendende, og kastede for første gang et blik op på fyren med lighteren. Han vippede kort med smøgen, før han tog den fra munden og smilte skævt. "Heldigt. De fleste, man støder på, korser sig når de ser en ryger. Jeg kunne meget vel være endt med rene lunger i dag."
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 22:18:29 GMT 2
"Det var så lidt" svarede Siho smilende og tog et par hiv mere af sin cigaret. Han præsenterede sig selv "Siho" og rakte hånden frem til håndtryk. "Venter du på nogen?" spurgte han så, bare for at få en samtale igang med fyren - måske mere? Hvad som helst for at få tankerne væk fra Keita.
|
|
Aiji
Distant
|
Post by Aiji on Jul 18, 2008 22:27:27 GMT 2
Aiji satte smøgen i mundvigen og skubbede sig op at stå, så han kunne trygge den andens hånd. "Aiji," nikkede han tilbage, før han stak hænderne i lommerne og slog blikket hen på plakaterne. Sihos spørgsmål fik ham til at føle sig endnu mere sølle, og han så ned på sine sko for lige at sikre sig, han ikke var sunket et par centimeter ned i jorden. "Nah.." brummede han lidt afværgende, før han så på den anden. Han stod sådan lidt, rystede så på hovedet af sig selv og slog blikket hen mod glasdørerne. "Nah, så kendt er jeg ikke i byen til, at jeg kender nogen," slog han det hen med. "Jeg er mere.." Pause. "..dramafyren. Den der karakter i tv-serierne, som folk synes er lidt pudsig, men aldrig kan huske navnet på. Eh?" Han smilte til Siho, men smilet gled langsomt over i noget mere opgivende. "Hvad med dig selv? Ind med kæresten og se sukkersød romance?"
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 22:36:04 GMT 2
Siho lavede en grimasse som om han lige havde slugt noget meget slimet og ubehageligt. "Det er ikke liiiiige min type film. Jeg var egentlig ikke på vej i biografen, jeg kom bare tilfældigt forbi". Han svarede ikke på det med kæresten. Kunne man kalde Keita hans kæreste? Nok ikke.. "Hvis du ikke skal i biografen, hvorfor så sidde her?" spurgte Siho og askede cigaretten en enkelt gang. Det var ikke for at bore i det, men mere ment som et 'skal vi ikke lave noget' spørgsmål?
|
|
Aiji
Distant
|
Post by Aiji on Jul 18, 2008 22:42:10 GMT 2
Aiji hævede brynene af Sihos grimasse og smilte skævt. Han tappede lidt aske af smøgen, mens hans blik vandrede. Hundredevis af folk, der trampede forbi. Mappemænd. Kedelig aften. "Mhmm," nikkede han uden helt at lytte til, hvad Siho svarede, men det sidste fik ham til at lyse lidt op. Måske var det ikke ment sådan, men han tog det som en invitation til action, for at sidde stille i flere minutter ad gangen var ved at drive ham til vanvid. "Hvis du har tid nok til at skridte tilfældigt forbi gyder, har du vel også tid nok til en øl?" Aiji svang kort med smøgen, mere oplyst end da han sad på trappen.
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 22:50:26 GMT 2
Siho havde ALTID tid til en øl. Specielt med fremmede - og ganske godt udseende - fyre. "Helt klart!" sagde han energisk og smed resten af cigaretten på jorden, hvor han hurtigt slukkede den med skoen. "Hvor går vi hen?" Yes! Tænkte han, så skete der alligevel noget i aften. Tankerne om Keita var helt væk - for nu. "Jeg tror jeg ved hvor der ligger en ganske hyggelig bar"
|
|
Aiji
Distant
|
Post by Aiji on Jul 18, 2008 22:54:59 GMT 2
Aiji rettede sig opfrisket op. "Vi tager din bar. Så får jeg endelig lært nogle ordentlige steder her i byen at kende." Han nikkede ganske tilfreds og placerede den sidste stump af cigaretten mellem læberne. Ikke om han ville undvære det mindste sug, han kunne presse ud af den. Han proppede hænderne tilbage i lommerne på den sorte jakke og vippede afventende på fødderne. "Du viser vejen."
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 22:59:42 GMT 2
"Perfekt" sagde Siho og smilede. Han håbede at han kunne huske hvor baren lå. Han havde ikke været specielt ædru sidst han var der.
((Jeg starter nyt emne ^.^))
|
|
Siho
Afraid
|
Post by Siho on Jul 18, 2008 23:04:28 GMT 2
|
|